lørdag den 15. oktober 2011

Flødeost-frosting

I min barselsperiode har jeg flere gange været ovre i børnehaven og aflevere min store pige og så har jeg haft cupcakes i alle afskygninger med på barnevognen til mødregruppen. Det har resulteret i mange "ih" og "næh" og mundvand der løb hos pædagogerne, så jeg har igennem længere tid tænkt på at lave dem en omgang cupcakes til en af deres personalemøder. Vi ved jo godt de ikke altid arbejder under de fedeste forhold, så lidt forkælelse har de i hvert fald lov til at få!


Nu synes jeg tiden var inde og valget faldt på den samme banan-chokolade-dej som jeg lavede til en veninde for ikke så længe siden, for den smagte altså bare super godt! Jeg havde dog ikke været så tilfreds med frostingen, som var en creme-fraiche-frosting, så denne gang har jeg lavet en flødeost-frosting og den blev LÆKKER. Rigtig cremet og lækker at arbejde med. 

Opskrift på flødeost-frostingen:
(mængderne er meget cirka-tal for jeg putter i til jeg synes jeg har den rigtige konsistens og smag..)

100g blødt usaltet smør
75g flødeost naturel (jeg brugte Buko)
150g flormelis
1 spsk vanillesukker eller kornene fra 1 stang vanille
- jeg har også brugt lidt hvid farve, fordi den økologiske smør er meget gul og jeg ville gerne have en lidt mere hvid frosting. 
Og så er der lidt guld-glimmer på toppen, bling-bling. 

Jeg tror jeg ville lave en lidt større mængde hvis jeg skal lave dem igen, der var kun liiiige nok til de 16 cupcakes med swirls. 

De vakte stor glæde i børnhaven/vuggestuen og jeg har da fået et tomt fad med hjem igen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar