lørdag den 11. maj 2013

Barbapapa-kage


Efter blomsterhavekagen kom der bestillinger på flere kager til børn og så er det jo heldigt, at det er det jeg synes er sjovest at lave.

Her er Barbapapa-kagen til lille Katrines 2 års fødselsdag. De små barbapapaer voldte mig store problemer i starten og jeg har ikke noget imod at fortælle jer, at der er gået adskillige pakker fondant til at øve mig på at få dem til at se ordenlige ud. Hemmeligheden ligger i detaljerne, kan jeg godt afsløre.

Indeni kagen er lyse lagkagebunde med chokolademousse i nederste lag og øverste lag er en rabarbermousse. Den er smurt op med 2½ lag vanillesmørcreme før fondanten kom på. Jeg har brugt det meste af en pakke Wilton-fondant til at dække den med i et tyndt lag, dvs. ca. 500 g.

Rabarbermoussen var ved at gi' mig hjertestop, da den var meget lang tid om at sætte sig.. men sådan er det åbenbart altid. Jeg kan ligge vågen om natten og "spekulere" på de mindste detaljer ved kagen og 'hvad nu hvis træet falder af eller cremen løber ud af kagen når de skærer den og sånoget'..

Opskrifter er allesammen lånere denne gang:
Bunde er fra Amo
Rabarber-mousse fra Cakeaholic
Chokolademousse fra en af Mette Blomsterbergs opskrifter.

Barbapapa-familien er på skovtur. 
Her er Barbapapa og Barbamama sammen med Barbapjuske på picnictæppet. 

Barbagul plukker blomster og Barbarød ser med.

Barbaorange er faldet i søvn opad træet, med sin bog og sine briller på maven. I træet bor en spøjs hvid fugl.

Barbablå har fået øje på de glitrende bogstaver. 

Barbalilla, fin som altid, og barbagrøn er ovre ved kilden, hvorfra der løber vand (pipinggel) ned på kanten af kagefadet. Det var i hvert fald IKKE for at skjule et fondant-kiks i hjørnet.. ;) Oprindeligt ville jeg have lavet en sø på kagen, men jeg synes ikke der var plads til det med alle de figurer der skulle på. 






Ingen kommentarer:

Send en kommentar