fredag den 21. juni 2013

Puff, den magiske drage

I dag havde børnehaven sommerfest og der er altid kagekonkurrence. Ikke at jeg regner med at vinde, for det er børnene der bestemmer og det er altid den kage der har mest slik på der vinder. Et af de første år vi var med var der en ridderkage som var megaflot, det år var det muffins med smarties der vandt for alle børnene ville gerne have de der Smarties ;)

Børnehaven hedder "Eventyrhuset" og sikke en masse kageideer der kan springe ud af det navn. Jeg surfede på nettet for at få noget inspiration og kom forbi historien om den magiske drage og ja, det var da en dragekage vi skulle have med!

Billedet er lidt uskarpt for jeg var i så dårlig tid, at jeg måtte
tage billedet derovre og lyset var meget dårligt, sorry. 

Den var nær aldrig blevet til noget, for selvom Puff var ret nem at lave og var klar dagen før, så havde jeg lidt en Tycho Brahe dag med hensyn til kagebagningen! Først havde jeg ikke de rigtige ingredienser (hvad, mit skab plejer at være fyldt med dem..!?). Så synes jeg at jeg skulle afprøve et trick jeg har læst om, som skulle gøre at kagen ikke laver vulkan i midten, men det viste sig at forlænge bagetiden MEGET, så det var en dårlig ide.. Nu var jeg pludselig rigtig meget i tidsnød for jeg kunne ikke nå at køle kagen ned til at dekorere den. Hvad gør man.. man tømmer fryseren, så den kan komme derned. Stress.. Nå så blev den dekoreret men da jeg så lægger marcipanen på og begynder at arbejde med den, revner den midt over. Der var jeg altså ved at gi' op, så ku' det da være ligemeget med den åndssvage kage altså.. Men jeg har dækket det med græs som I kan se, og jeg synes resultatet blev meget godt alligevel.. Pyha.

Nåja og selvom alle var meget imponerede, så vandt den selvfølgelig ikke - det gjorde kagen med vingummibamser på ;) Til gengæld blev den spist - det hele! (det gjorde vingummibamsekagen ikke nåh!).

Indholdet er mudcaken (verdens bedste) og så smurt op med chokolade-smørcreme og fyldt med hindbærcreme som jeg er lidt forelsket i i øjeblikket.

Han er nu meget sød ham Puff når han ligger der og passer på diamanterne.
Nu er han spist, rub og stub og diamanter og det hele.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar