lørdag den 26. april 2014

Prinsesse Sofia til fest


Laura som fyldte 4 år er vild med prinsesse Sofia og skulle selvfølgelig holde prinsessefest i dag, så hun fik denne kage med til gæsterne.

Jeg afprøvede en ny opskrift på lagkagebunde. De blev meget luftige, men krummer også meget i opsmøring og deling og jeg ved ikke helt med smagen, så måske prøver jeg en anden opskrift en anden gang.

3 bunde 28 cm. springform (jeg bagte dem på én gang og delte "kagen" i 3 bunde, man kan også bage dem hver for sig.

300 g sukker piskes hvidt med 6 æg. 300 g mel sies med 3 tsk bagepulver og vendes forsigtigt i æggemassen. Bages ved 180 g. til færdig (ca. 20 min hos mig). Hvis du bager dem enkeltvis skal temperaturen op på 225 grader og så tager det kun 5-8 minutter.

Indholdet er en klassisk kagecreme fra Meyers og så den populære hindbær/hvid chokolade-creme som rigtig mange gerne vil have i deres kager. Opskriften er her.

Fondantroserne og perlekanterne er hjemmelavede, men jeg investerede i et sukkerbillede med prinsessen til lejligheden og så synes jeg det ser sødt ud at hun kigger op på "laura", fødselsdagsbarnets navn. ;)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar