lørdag den 6. september 2014

Teenflip i mit køkken!



Så var der igen gang i teenageflip i mit køkken da en tidligere kollegas datter fyldte 13 år og ønskede sig vanillecupcakes med neonfarvet frosting og glimmer!

Nu er det ikke sådan lige at pastafarver er designet til at blive neonfarvet, så jeg satsede på at prøve mig frem med forskellige mængder og farver og så fandt jeg på at lave frostingen som roser i to farver og jeg synes resultatet blev rigtig godt.

Det blev også til en ny opskrift på vanillecupcakes  med inspiration fra Bageglad.

Bedste vanillecupcake-opskrift: 

ca. 26 stk.
250 g blødt smør
350 g sukker
Korn fra god 1 vanilliestang
6 æg (stuetemperatur)
450 g mel
3 tsk bagepulver
1,75 dl fløde (stuetemperatur)

Pisk smør, vanillie og sukker hvidt og luftigt i køkkenmaskine.
Tilsæt 1 æg ad gangen. Rør imellem og husk at skrabe siderne.
Bland mel, bagepulver i en skål.
Tilsæt melblandingen skiftevis med fløden.
Rør til det lige er blandet, men ikke mere end det!
Kom dejen i formene og bag i 20-25 min. ved 165˚C


Frostingen er en almindelig vanillefrosting blandet i forskellige farver med pastafarver. Kom med fordel lidt citronsaft og revet citronskal i. 

Jeg kommer to farver i en sprøjtepose og så gør som jeg plejer og tilsætter en del glimmer. Her kan du se flere eksempler på tofarvet frosting. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar