tirsdag den 16. september 2014

Vanillecupcakes med store roser


Kender I det der med at man får en idé i hovedet og den vil bare ikke gå væk før man har prøvet det. Sådan fik jeg det i sidste uge. Af en eller anden årsag fik jeg ind i mit hoved, at jeg ville lave en cupcake med en smørecremerose på. 

Nu fik jeg endelig lejlighed til at lave den (dvs. jeg fik taget mig sammen til at køre i et supermarked der fører usaltet smør.. - de ville i øvrigt også gerne sælge mig økologisk flormelis til 25 kr. pr. pakke.. what?). 

Jeg har googlet og youtubet videoer omkring at lave de der roser og det ser da nemt nok ud, men det er det altså ikke.. Hvis smørcremen er for blød, så smatter rosen ud og hvis den er for hård, så bliver bladene helt takkede i kanterne.. Der måtte nogle ommere til, men da jeg var færdig med alle ca. 30 cupcakes var jeg da nogenlunde trænet i det - og meget træt i mit håndled! 

Det er en almindelig vanillecupcake og med en citronfrosting - altså med revet skal af økologisk citron og lidt citronsaft. 

Den tofarvede frosting får man bare ved at lave en stribe i sprøjteposen med farve og tyllen jeg har brugt til at lave bladene er Wiltons 104 tyl. Man kunne have lavet nogle grønne blade også, men det havde jeg ikke tid/lyst til denne gang. 

Synes faktisk ikke helt billedet gør dem helt ære, de blev meget flotte og et stort hit på arbejdet! 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar