lørdag den 24. januar 2015

Økologisk racerkage

Ikke alle børn er optagede af Frost-filmen for tiden, så i dag fik jeg lov at lave en anden kage til Oscar, som fyldte 3 år og er vild med biler!


Det er en chokoladekage med chokolademousse, så der er nok én der er glad for chokolade! Mor havde ønsket at ingredienserne så vidt muligt var økologiske. Det gør jeg så vidt muligt i forvejen, men f.eks. økologisk flormelis koster ca. 26 kr. for en pakke hvor alm. flormelis koster 7 kr., så lige dér sparer jeg som regel lidt, men det gjorde jeg så ikke her. Økologisk sukker, æg, mælk, mel, smør, flormelis, bagepulver - og så kom vi til chokoladen, som jeg også havde tænkt skulle være økologisk, indtil jeg smagte på den, så skulle den det ikke.. (bvadr). Økologisk fondant er jeg endnu ikke stødt på, men sig til hvis du ser noget, det kunne da være sjovt at prøve.

Kanten er royal icing og racerbilen er lavet efter en tutorial der ligger på nettet her.

Oscars familie er en dejlig blanding af mennesker der taler fransk, engelsk og dansk, men den fælles reaktion på kage "AAAH" og store smil, var helt igennem forståelig og dejlig at opleve :-D Især hovedpersonens store øjne var i sig selv tak nok.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar