tirsdag den 28. april 2015

Piratprinsessefest

Nogle gange forærer jeg en kage til en familie der har brug for det. Den her var en af de gange, hvor en lille pige, der har haft nogle udfordringer på det seneste, kunne have brug for at have verdens sejeste kage til sin piratprinsessefest med vennerne. Så jeg lagde en god del energi i at opfylde Natalies ønske om en kage til hendes fest. Her er resultatet, som jeg er ret stolt af!



Jeg lånte en af Natalies barbiedukker og så var det med at få hende til at se ud som en piratprinsesse. Det er faktisk ret svært at få en yndig barbiedukke til at ligne en pirat, så jeg kæmpede lidt med at få det på plads, men prikken over i'et synes jeg var at jeg tegnede hende lidt sort op om øjnene og gav hende et lidt utydeligt ar hen over det ene øje. Det ses nok ikke så meget på billedet, men det hjalp gevaldigt på sød-pige-udtrykket.


Jeg havde fået en idé om at man skulle kunne se hendes ene ben og hun skulle have en høj "pirat-støvle" på (hvad er det..?) og det var ikke nemt og hun ville gerne vælte til højre, men det lykkes til sidst at få hende indhyllet i fondant så hun blev stående. Så var det bare at konstruere kjolen rundt om hende.. det tog en evighed, men blev ret godt. Hvis det skal være en anden gang, tror jeg jeg vil vælge en mørkelilla i stedet for den lyserøde, men jeg synes det fungerer rigtig godt alligevel.

Alt tøj og tilbehør er fondant og derfor spiseligt, men jeg aftalte med Natalies mor at hun ikke ville lade pigerne spise tøjet på kroppen, for selvom Barbie er blevet sprittet af inden hun fik tøj på, kunne hun jo godt gemme på en bakterie eller to. Det nederste af hendes krop er bundet ind i film.


Først havde jeg givet hende to fletninger, en i hver side, men så lignede hun bare totalt Heidi på bjerget, så det gik ikke og så kom sildebensfletningen og reddede mig. 

Det er i øvrigt første gang jeg har valgt at prøve at dække selve kage-boardet med fondant. Det giver lidt flere muligheder ifm. farvekombinationer/spil, men man bruger meget fondant på det, så jeg ved ikke helt om det er noget jeg vil benytte i fremtiden, det må vi se. 

Indholdet er banankage med chokoladestykker. Der findes en masse opskrifter online som er udgaver af den samme og smager rigtig godt. Jeg vil kun sige, ikke for få bananer i - så bliver den lidt tør. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar