lørdag den 25. juli 2015

Sofies dåbskage

Det er ligesom når det først regner så vælter det ned (det virker bedre på engelsk: "when it rains, it pours"). Jeg tog imod 2 bestillinger på store dåbskager til den her weekend og så kom der bare 6-7 forespørgsler efterfølgende på kager til samme weekend og jeg var nødt til at sige nej-nej-nej.., hvilket jeg hader.. :-/ Hvis jeg havde tiden og helbredet og ikke synes min familie skulle have nogen opmærksomhed whatsoever, så kunne jeg lave kage døgnet rundt. men prioriterede altså at lave den her til Sofie:


Den er lavet ud fra et billede som Sofies mor havde fundet på nettet, men jeg kunne virkelig ikke finde ud af hvem der havde lavet kagen - eftersøgte hende i diverse kageforums jeg er medlem af - for jeg ville faktisk gerne spørge om jeg måtte kopiere hendes design, men eftersom jeg ikke kunne finde hende, tænker jeg at hun ikke er meget aktiv indenfor kage-verdenen og så går det nok. Jeg tager det i hvert fald selv som en kompliment, hvis der er nogen der gider kopiere noget jeg har lavet. 

Kagen er lyse lette lagkagebunde - som dog blev ret gule, fordi de æg jeg anvender kommer fra et lille husmandssted i nordsjælland hvor hønsene har det rigtig godt og æggenes blommer som følge deraf er ORANGE. Mousserne er chokolade og jordbær/hvid chokolade. Der er chokolade-stykker i chokolade-moussen og friske jordbærstykker i jordbærmoussen. 

For første gang har jeg anvendt en crimper til at lave kanten med. Det skal jeg lige øve mig lidt i, kan jeg se og så kunne jeg godt tænke mig at den havde været større, men det er nok kage-nørderi. Sofies mor elskede farven - gammelrosa - som matchede festens farver. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar