torsdag den 12. november 2015

At overgå sine Frost-kreationer

Min datter ser ofte på de Frost-kager der bliver afhentet af den ene lille glade pige efter den anden og hver gang siger hun "jeg skal også have en Elsa-kage til min fødselsdag mor!" så når hun nu endelig havde fødselsdag (5 år), så skulle hun dælme også have en flot en af slagsen. Heldigvis ville hun bare have Elsa og ikke Olaf, som jeg faktisk er lidt træt af at lave i fondant ;)

Jeg fandt en youtube video med en Elsa-kage som jeg tænkte ville være perfekt til hende og det endte med dette resultat:


Hun fik "tilfældigvis" en Elsa-dukke i fødselsdagsgave og så lånte jeg den til at klæde i den her kjole. Morgenen efter hendes fødselsdag stod den klar i køkkenet til at børnehave skulle komme på besøg og hun stod tidligt op og listede nedenunder og så kom hun op til mig i sengen og hviskede med et stort smil "Elsa-kagen er så flot mor". Det var bar' dejligt :) :) 

Kjolen er fondant og kappen er Isomalt. Kappen blev ikke så flot som jeg havde håbet, men børnehaven var megaglade og kunne også godt li' chokoladekagen der var indeni Elsas kjole. 

Jeg elsker at lave dukkekager, det er så hyggeligt. Min favorit indtil videre var piratkagen som var en kagedonation, men Elsakagen tror jeg måske er min nye favorit. Måske.

2 kommentarer:

  1. Min datter er også stor frozen fan og vil gerne have en elsa kage som din. Har du en opskrift jeg kan følge?

    SvarSlet
    Svar
    1. Desværre ikke, men der findes masser på youtube fx https://m.youtube.com/watch?reload=9&v=4C8oKIkfRhQ

      Slet