mandag den 22. februar 2016

Thomas Tog til fødselsdag

Oscar er et lille chokoladeøre, så hvert år får han en chokolade-lagkage med chokolademousse imellem lagene. Oscars mor vil gerne at alt skal være økologisk, så jeg køber alt økologisk til kagen, undtagen fondant som jeg endnu ikke har fundet i en økologisk udgave. Jeg bruger normalt mange økologiske varer, men fravælger dem jeg synes er unødvendigt dyre - Er du f.eks. klar over hvor latterligt dyrt økologisk flormelis er? ;) Til gengæld kan man få en rigtig udmærket økologisk chokolade i Netto og da der skal mindst 500 g af den til en kage af denne størrelse, kan det godt svare sig at se sig for.


Alt pyntet er fondant og lavet i stil med et design Oscars mor havde fundet via google. Den var sjov at lave og jeg synes den blev meget vellykket. "Shine" er lavet ved at pensle fondanten med en LILLE smule vand med lidt olie i.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar