fredag den 18. marts 2016

Dåbskage med marcipan

Marcipan har længe været min nemesis. Det er nok fordi nogle af de første kager jeg lavede med marcipan, var i sommerperioden med 25-28 graders varme og det kan marcipan (og alt andet kagerelateret) bare ikke li' og så bliver det svært og tvært at arbejde med >:-(

Så hver gang folk gerne vil have kagerne dækket med marcipan får jeg nervøse trækninger, men heldigvis går det bedre og bedre med at arbejde med det, så de nervøse trækninger er ikke så slemme som tidligere.

Saras dåbskage var en af dem der skulle være dækket af marcipan og det måtte gerne være lyserødt. Alle der har prøvet at farve marcipan ved, at det er møgsvært at få en ensfarvet lyserød med 60% marcipan. Heldigvis er der nogen der har fundet ud af at lave en der har lidt mindre mandel-indhold, som stadig smager som marcipan og som så kan få en fin lyserød farve! Så den købte jeg og brugte her og jeg er for at sige det ligeud pissestolt af resultatet.


Indeni er den gode chokoladekage og så en passionsfrugtmousse. Meget, meget lækker kombination. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar